søndag den 19. juli 2015

Første dag i køkkenet

Første dag i vores nye liv - har jeg brugt i køkkenet.

Morgenmaden/brunchen bestod for mit vedkommende af ost (l'Artisan Gårdost og Thiese GouDan), peberfrugt, æggemuffins, pølse og yoghurt. De andre fik mindre portioner og et stykke rugbrød.

Bacon-æg-muffins (LCHF)
 Til 4 personer
5 æg
1 dl piskefløde
8 skiver bacon
en lille håndfuld krydderurter

Små ovnfaste portionsskåle beklædes med bacon
Æg, fløde og urter piskes let sammen og hældes i skålene.
Bages i ovnen i 20 min.



Under yoghurten
hjemmelavet sukkerfri marmelade

400 g bær (jordbær, hindbær, solbær og ribs)
1/2 dl sukrin gold

Koges 10-15 min uden låg og hældes på et skoldet glas.





Derefter skulle der handles ind - masser af grønt, kokosolie, Mayo, fløde, nødder og mascarpone (nye kartofler til de andre)










Hjem og bage TH håndværkere (LCHF) - jeg fulgte Ravfoods opskrift  http://ravfood.com/2015/03/05/opskrift-low-carb-boller-th-boller/

Drysset med birkes - noget a la håndværkere.






Og derefter müsli til de næste dage.

Luksusmüsli

3 dl mandler og nødder
1 dl blandet frø (græskarkerner, solsikkekerner, hørfrø, sesamfrø)
En håndfuld kokosmel og kokosflager

2 spsk sukrin gold
1 tsk vaniliepulver
50 g mørk chokolade 86%

Ingredienserne til og med kokosmel breddes ud på en plade og ristes i ovnen ved 150 grader i 15-20 min.
Drysses med sukrin gold mens det køler af.
Hakkes fint sammen med vaniliepulver og chokolade. (jeg brugte min chopper fra Tupperware og hakkede det i 4 omgange)

Smager fantastisk på den græske yoghurt og den hjemmelavede marmelade.

Aftensmaden er et fælles projekt - flæskesteg og dertil smørdampet rød spidskål og fennikel, nye kartofler og sovs.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar